شنبه 1 ارديبهشت 1403

1

یدالله ولی‫زاده

متولد سال ۱۳۴۵ شیراز
فارغ التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه هنر ومعماری دانشگاه آزاد
آغاز فعالیت عکاسی از سال ۱۳۶۸ تاکنون
مدرس عکاسی تبلیغاتی در دانشگاه هنر
مدرس عکاسی تبلیغاتی در دانشگاه خبر و آزاد
رییس انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران از سال ۱۳۸۶ تاکنون
عضو کمیته فنی انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی
عضو رسمی انجمن عکاسان ایران
مدرس رشته عکاسی تبلیغاتی در آموزشگاه‫های معتبر ایران
برگزار کننده پنج نمایشگاه انفرادی وده ها نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی
برگزار کننده ده‫ها ورک شاپ تخصصی عکاسی در موزه امام علی, دانشگاه آزاد, موسسات آموزش عالی وآموزشگاه‫های تهران
یدالله ولی‌زاده در این کارگاه ابتدا مراحل کار و روند تولید یک عکس با فضاسازی تبلیغاتی را تشریح کرده و سپس عملیات برپایی صحنه‫ و دکور لازم برای عکاسی به صورت عملی اجرا خواهد شد. سوژهٔ مورد نظر برای این بخش از کارگاه ترجیحا کیف و کفش چرم انتخاب می‌شود.

فضای نوری حاکم بر عکس low key خواهد بود و نورهای خاصی به صورت پراکنده فضای عکس را تحت تاثیر قرار خواهد داد و پیرامون چگونگی کنترل نور در این صحنه به صورت تئوری و عملی تمرین خواهد شد.
وی معتقد است: چگونگی کنترل نور در عکس‫های تبلیغاتی با روش فضاسازی و تاکید بر این مطلب که نورپردازی در عکس‫های فضاسازی شده می‫تواند مقدمه‌ای بر کنترل نور در فضاهای بزرگتر خارج از استودیو باشد از اهداف این کارگاه است. آشنا کردن عکاسان با کنترل نور در خارج از استودیو و وارد کردن عکاسان در حیطهٔ چیدمان‫های بزرگ‫تر از چیدمان‫های روی میز استودیو و طراحی نور مناسب فضای ساخته شده جهت عکاسی، از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه خواهد بود. این نوع از عکاسی تبلیغاتی با اینکه در جهت تبلیغ محصول قدم برمی‫دارد ولی سعی بر آن دارد که با طراحی یک فضای خاص و نورپردازی مناسب آن، مفهوم و یا داستانی را در ذهن مخاطب ایجاد کند و طبعا بر این اساس مخاطبان برداشت‫های شخصی خود را از فضا خواهند داشت و بیننده باید مجبور شود به پیام عکس توجه بیشتری نشان ‫دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایت www.iranaipa.com مراجعه کنید.